Wmo-loket Top 100

Ieder jaar toetst Stichting VraagWijzer Nederland de loketten van de Nederlandse gemeenten op hun ontwikkeling. Alle Wmo-loketten krijgen een elektronische vragenlijst toegestuurd met het verzoek deze in te vullen. Deelname is uiteraard vrijwillig. Het aantal deelnemende gemeenten neemt elk jaar toe.

Gemeente Heemstede eindigde in 2011 op de eerste plaats. Vol trots namen de coördinator van Loket Heemstede, Corine Mens, en Hoofd afdeling Welzijnszaken van de gemeente Heemstede, Silvana Hoogland, de oorkonde in ontvangst tijdens de VraagWijzerDag in maart 2012.

Op de tweede plaats eindigde gemeente Sint-Michielsgestel. Clustercoördinator WegWijs, Martin Boselie en wethouder Ed Mathijssen maakten speciaal ruimte in hun drukke agenda om bij de bekendmaking aanwezig te zijn. De derde plaats wordt ingenomen door de gemeente Rotterdam. Teamchef Sociale Zaken, Mirjam Turksma, en Werkgelegenheid benadrukte dat dit een verdienste is van alle Rotterdamse VraagWijzer loketten.

S. Hoogland en C. Mens

Diverse gemeenten hebben met verbazing gereageerd op de Wmo-loket Top 100 van 2011. De kantelingexpert van Stichting VraagWijzer Nederland legt uit, dat deze uitslag niet zo raar is. "De eerste twee jaar hebben we dezelfde vragenlijst gehanteerd. Dit jaar zijn essentiële veranderingen doorgevoerd. Wij hebben het wel of niet kantelen van het loket in de vragenlijst verwerkt". Lees hier meer.

Top 100 2011 Onderaan het document staat een algemene toelichting over de Wmo-loket Top 100 2011.
Top 100 2010 De eerste plaats van de Wmo-loket Top 100 2010 wordt ingenomen door Vereniging VraagWijzer Bergen op Zoom. Op de tweede en derde plaats zijn respectievelijk geëindigd gemeente Roosendaal, HetPunt en gemeente Best, Bestwijzer.
Top 100 2009 De Roosendaal, HetPunt is winnaar van de Wmo-loket Top 100 2009. Op de tweede plaats eindigde het Wmo loket van de gemeente Achtkarspelen. En op de derde plaats staat de gemeente Vught, Loket WegWijs.