Gemeente Rijswijk

Stichting VraagWijzer Nederland heeft in Gemeente Rijswijk na een startbijeenkomst met alle relevante actoren de opdracht gekregen om een pilot in de wijk Te Werve te starten. Najaar 2013 is het Plan van Aanpak geschreven, eind 2013 is het team voor het eerst bij elkaar gekomen, waarna een vliegende start begin 2014 mogelijk was. Alle betrokken partijen hebben op een constructieve manier bijgedragen aan de tot standkoming van het eerste team, waarna eind 2014 een tweede team werd gestart.

De projectleider van de pilot Jaap Finke: door de inzet van Stichting VraagWijzer Nederland is er echt wat losgetrokken en in beweging gekomen. Zonder hun inzet hadden we nooit zo snel resultaten behaald. We liepen wat achter in de regio en in een mum van tijd was die achterstand ingehaald. Er is tijdens het project een combinatie gemaakt van beleidsontwikkeling, onderzoek, projectmanagement en training. Het hele proces werd goed gefaciliteerd.